.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رويانيان: 22درصد رانندگان تست شده در نوروز مست و معتاد بودند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: همزمان با سال «نوآوري و شكوفايي»، ايران در نهمين كنفرانس جهاني جلوگيري از آسيب‌هاي بشري و افزايش ايمني در بين 168 كشور پس از امريكا و مكزيك، مدال برنز جهان را دريافت كرد.

به گزارش ايسنا، سردار محمد رويانيان روز يكشنبه اين موفقيت كشور را به دليل تغيير رفتار ترافيكي مردم دانست و افزود: رفتار ترافيكي مردم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته با 8 درصد ارتقا به 98 درصد رسيد.

وي تصريح كرد: در كشورهاي پيشرفته، عوامل انساني بيش از 90 درصد در شكل‌گيري حوادث رانندگي نقش دارند، اين در حاليست كه در كشور ما اين رقم 70 درصد و رو به كاهش است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه ميانگين رشد سالانه كشته‌هاي تصادفات در 5 ساله سوم توسعه در كشور، 3/11 درصد، رشد مصدومان 20 درصد و تصادفات 15 درصد بوده است، افزود: اين در حاليست كه علي‌رغم افزايش 3 ميليون دستگاه خودرو، 2 ميليون دستگاه موتورسيكلت، رشد سفرها و جمعيت و افزايش 5/4 ميليون راننده جديد، هم‌اكنون ميانگين رشد كشته‌ها به 3- درصد كاهش يافته است. به عبارت ديگر 3/14 درصد بهبود مطلق در كشته‌هاي تصادفات و بيش از 40 درصد بهبود نسبي صورت گرفته است.

وي نوروز 86 را طلايي‌ترين سال كاهش تصادفات در 40 سال گذشته عنوان كرد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد در 11ماهه سال گذشته، 4 هزار و 200 كشته، 32 هزار مجروح و 100 هزار كاهش تصادف در كشور داشتيم.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به وضعيت جوي مناسب در نوروز امسال گفت: علي‌رغم افزايش 30 درصدي حجم سفرها، 10 درصدي مصرف بنزين، 15 درصدي افزايش سفرهاي ناوگان عمومي و 30 درصدي سفرهاي هوايي و ريلي و پيش‌بيني افزايش 20 درصدي كشته‌هاي تصادفات، آمارها نشان مي‌دهد از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردين ماه سال جاري شمار تصادفات با 6 هزار و 710 فقره كاهش به 31 هزار و 440 فقره رسيد كه نشان از كاهش 5/17 درصدي نسبت به سال گذشته دارد.

وي با اشاره به رخداد حادثه براي دو دستگاه اتوبوس در نوروز امسال كه بر اثر آن 50 تن كشته شدند، افزود: درعين حال اعمال جرايم بخصوص در بخش تخلفات حادثه‌ساز 4/14 درصد افزايش داشته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به توقيف 36 هزار و 743 دستگاه خودرو و موتورسيكلت در نوروز گفت: همچنين از 11 هزار و 576 راننده نيز تست سلامت جسمي و روحي به عمل آمد كه متأسفانه 22 درصد از افراد تست شده، مصرف مواد مخدر، قرص‌هاي روان‌گردان و مشروبات الكلي داشته‌اند.

وي با اشاره به اين كه گواهينامه رانندگاني كه تست سلامت آنها در مرحله نهايي مثبت بود، ابطال و به مراجع قضايي ارجاع شدند، افزود: متأسفانه مصرف مشروبات الكلي در قائميه موجب مرگ 5 تن در يك تصادف شد.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: همچنين در طرح نوروزي امسال، 14 هزار و 331 جلد گواهينامه ضبط و از تعداد يكهزار و 580 گواهينامه ب1 ابطال شد.

وي با اشاره به بكارگيري يكهزار دوربين كنترل سرعت سيار در جاده‌هاي كشور گفت: 30 درصد تخلفات نوروزي توسط اين دوربين‌ها كنترل و ثبت شد.

سردار رويانيان با تاكيد بر اين كه مردم بسيار از برخورد قاطع پليس با متخلفان در جاده‌ها حمايت كردند، افزود: امسال حدود 45 درصد تصادفات از شكل واژگوني و به دليل خواب آلودگي، خستگي، عدم توجه به جلو، خوردن و آشاميدن و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي بوده است.

وي از ارايه پيشنهاد جديدي براي پيشگيري از سرعت غيرمجاز در جاده‌ها خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح كه به وزارت صنايع نيز اعلام شده است، سنسورهاي خاصي در خودروها و جاده‌ها نصب مي‌شود كه بدين ترتيب در صورت افزايش سرعت از حد مجاز سيستم به طور خودكار اقدام به بوق زدن و هوشيار كردن راننده مي‌كند كه اميدواريم وزارت صنايع نيز استفاده از اين سيستم را در خودروهاي توليد داخل اجباري كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.